تست کرونا در منزل
نوشته شده توسط : محمد دوستی

اولین بار، در سال 1965 میلادی، نوعی ویروس مشاهده گردید که بین انسان و حیوان مشترک بود. در اواخر همان دهه‌ی میلادی، ویروس‌هایی دیگری نیز مشاهده گردید که شبیه به همان ویروس اول بود. محققان متوجه شدند که این ویروس‌ها همگی از یک خانواده بوده و از آنجاییکه شاخک‌هایی شبیه به تاج داشتند،تست کرونا در منزل این خانواده را کرونا نامیدند. کرون به معنای تاج بوده و کرونا به معنای تاجدار. این خانواده عموما در دستگاه تنفسی حیوان و انسان لانه کرده و تکثیر می‌شود. این ویروس (همانند تمامی ویروس‌ها)، قابلیت جهش داشته و خود را با محیط اطراف تطبیق می‌دهند. بعضی از جهش‌ها باعث کاهش قدرت و بعضی از جهش‌ها نیز باعث افزایش قدرت آن‌ها می‌شود.

متخصصان بر این باورند که خفاش منشا پیدایش SARS-CoV-2 بوده است. این عقیده زمانی تقویت شد که تحقیقات نشان داد، منشا پیدایش بعضی از بیماری‌های تنفسی مشابه، همانند مرس (که در خاورمیانه مشاهده گردید) و سارس نیز همین خفاش بوده است. تا آنجاییکه تحقیقات اجازه داد، مشخص گردید که اولین بار، این ویروس در قسمتی از ووهان (چین) مشاهده گردید که که در آنجا، حیوانات بدون پختن و بصورت خام به مصرف می‌رسیدند و این حیوانات نیز از بازارهای محلی، تهیه می‌شدند. در بعضی از مغازه‌های این شهر، حیوانات ممنوعه از جمله مار، خرس وحشی، راکون و به نقلی هم مورچه‌خوار فروخته می‌شد.

در زمان شروع پاندمی کرونا در ووهان، فصل فروش خفاش به اتمام رسیده بود. به همین جهت نیز بعضی از محققان، ریشه‌ی این ویروس را در حیوان دیگری به نام مورچه‌خوار دانسته‌اند. بعضی از مدل‌های کرونا که برروی مورچه‌خوار اثر کرده و در بدن آن حیوان قابلیت بقا و تکثیر داشتند، تشابه زیادی به ویروس SARS-CoV-2 داشته و بنابراین،تست کرونا در منزل نرسینو این فرضیه نیز مورد تایید بعضی از کارشناسان قرار گرفت. به هر حال، باورها بر این است که خوردن آن حیوان به صورت خام (چه خفاش و چه مورچه‌خوار)، باعث شد که اولین ویروس SARS-CoV-2 وارد بدن انسان شده و زنجیره‌ای از اتفاقات را به دنبال داشته باشد.

اما آنچه که بدیهی است، این است که این ویروس توانسته با جهش‌های متوالی و بعضا خطرناک، تبدیل به بیماری مشترکی میان انسان و حیوان گردیده و از بدن حیوانات به بدن انسان منتقل شود. بعد از تطبیق ساختار این ویروس با بدن انسان (قابلیت بقا و تکثیر در بدن انسان) و همچنین بخاطر قدرت سرایت بالا، پاندمی کرونا در سرتاسر جهان، ایجاد شد.

https://nursino.com/آزمایش-کرونا-در-منزل/





:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: